Veel gestelde vragen

Inhoudsopgave

Account

  1. Is het aanmaken van een account gratis?
  2. Zijn er abonnementskosten verbonden aan de vermelding van mijn dansstudio(’s) op DansStudio.nl?
  3. Worden mijn accountgegevens vertrouwelijk behandeld?
  4. Kan ik mijn account verwijderen?

Boekingen

  1. Betaal ik boekingskosten voor het huren van een studio?
  2. Kan ik met iDEAL betalen?
  3. Kan ik een boeking annuleren?
  4. Kan ik mijn huurders een korting aanbieden?
  5. Betaal ik commissie voor de boekingen die ik ontvang via DansStudio.nl?

Agenda

  1. Kan ik voor dagdelen/tijdvakken een verschillende prijs per uur bepalen?
  2. Kan ik mijn agenda op DansStudio.nl ook gebruiken voor boekingen die men aan de balie/telefonisch doet?
  3. Kan ik potentiële boekingen verliezen door reserveringen die niet goed op elkaar aansluiten?
  4. Kan ik feestdagen en/of andere dagen en uren in mijn agenda blokkeren?

1. Is het aanmaken van een account gratis?

Ja, het aanmaken van een account is geheel kosteloos.

Terug naar inhoudsopgave

2. Zijn er abonnementskosten verbonden aan de vermelding van mijn dansstudio(’s) op DansStudio.nl?

Nee, aan de vermelding van uw dansstudio('s) op DansStudio.nl zijn geen abonnementskosten verbonden. 

Kijk voor meer informatie geheel vrijblijvend op onze Registratiepagina en selecteer "Ik ben verhuurder en wil mijn studio('s) toevoegen aan deze website"

Terug naar inhoudsopgave

3. Worden mijn accountgegevens vertrouwelijk behandeld?

DansStudio.nl respecteert uw privacy en zorgt ervoor dat uw persoonlijke gegevens strikt vertrouwelijk blijven. Alle informatie aangaande persoonlijke gegevens wordt in overeenstemming met de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) verwerkt. Voor meer informatie kunt u onze pagina Privacy statement bezoeken.

Terug naar inhoudsopgave

4. Kan ik mijn account verwijderen?

Ja, u kunt uw account verwijderen indien u geen lopende boekingen meer heeft.

Terug naar inhoudsopgave

5. Betaal ik boekingskosten voor het huren van een studio?

Nee, er zijn geen boekingskosten verbonden aan het huren van een studio. Dit is een kosteloos proces en u betaalt uitsluitend de huurprijs per uur.

Terug naar inhoudsopgave

6. Kan ik met iDEAL betalen?

Of u met iDEAL kunt betalen en/of enkel contant bij de studio ter plaatse, bepaalt elke verhuurder per studio. De betalingsmogelijkheden per studio kunt u eenvoudig vinden bij de kenmerken van de betreffende studio. Ook krijgt u altijd de betalingsmogelijkheid/-mogelijkheden in beeld alvorens u de boeking bevestigt. Let op: Indien u ervoor kiest een reservering tijdig te annuleren nadat u reeds betaald heeft via iDEAL, loopt de terugstorting van uw geld via de Verhuurder, niet via DansStudio.nl. 

Terug naar inhoudsopgave

7. Kan ik een boeking annuleren?

Voor huurders: Ja, u kunt een boeking annuleren zolang de annuleringstermijn nog niet is verstreken. 
Let op: de annuleringstermijn kan verschillen tussen verhuurders en tussen verschillende studio's van dezelfde verhuurder. De geldende annuleringstermijn per studio kunt u eenvoudig vinden bij de kenmerken van de betreffende studio. Ook zult u altijd de geldende annuleringsvoorwaarden terug kunnen vinden in de bevestigingsmail van uw gemaakte boeking alsook in uw account op www.DansStudio.nl. 

Voor verhuurders: Ja, u kunt een boeking altijd annuleren mocht een situatie daarom vragen, ook indien de annuleringstermijn van de huurder reeds is verstreken. Na annulering ontvangt de huurder daarvan een bevestiging. Over geannuleerde boekingen betaalt u geen commissie. 

Terug naar inhoudsopgave

8. Kan ik mijn huurders een korting aanbieden?

Ja, u kunt X euro korting per uur aanbieden bij een afname van minimaal Y uur. Voorbeeld: uw uurprijs bedraagt €25. U biedt een korting aan van €2,50 per uur bij een afname van minimaal 3 uur. Wanneer uw huurder 3 uur bij u reserveert, biedt u hem/haar een prijs van €67,50 aan in plaats van €75.

Terug naar inhoudsopgave

9. Betaal ik commissie voor de boekingen die ik ontvang via DansStudio.nl?

Voor uw interne boekingen (zoals aan de balie/via de telefoon) betaalt u als Verhuurder aan DansStudio.nl niets, ongeacht het aantal boekingen. Voor uw externe boekingen - die u via deze website ontvangt - hanteert DansStudio.nl een bescheiden vast percentage per boeking. Als u zich vóór 1 augustus 2020 aanmeldt betaalt u minimaal tot 1 augustus 2021 slechts 3% over uw per extern gemaakte reservering, met een maximum van €5, bij betaling (door Huurder) in cash. Over geannuleerde boekingen betaalt u geen commissie. Voor reserveringen met betaling via iDEAL wordt €0,29 extra in rekening gebracht per reservering om de transactie te bekostigen.

U kunt zelf kiezen of u betaling via iDEAL accepteert of dit enkel van uw Huurder in cash dient te willen ontvangen. 

Kijk voor meer informatie geheel vrijblijvend op onze Registratiepagina en selecteer "Ik ben verhuurder en wil mijn studio('s) toevoegen aan deze website"

Terug naar inhoudsopgave

10. Kan ik voor dagdelen/tijdvakken een verschillende prijs per uur bepalen?

Ja, u kunt aan t/m 3 dagdelen/tijdvakken een verschillende prijs toewijzen. 

Voor meer informatie rondom alle beschikbare parameters voor u als Verhuurder, zie onze pagina Werking

Terug naar inhoudsopgave

11. Kan ik mijn agenda op DansStudio.nl ook gebruiken voor boekingen die men aan de balie/telefonisch doet?

Ja, uw agenda op DansStudio.nl heeft alle functionaliteiten om uw papieren agenda of uw agenda in andere software te vervangen, inclusief het maken van interne boekingen. Daarnaast biedt het ook de mogelijkheid notities voor uzelf of collega's toe te voegen aan boekingen en/of een opmerking mee te sturen naar de Huurder.

Terug naar inhoudsopgave

12. Kan ik potentiële boekingen verliezen door reserveringen die niet goed op elkaar aansluiten?

Nee, met behulp van slimme algoritmes en 2 parameters die u zelf kunt invullen heeft u dit zelf in de hand. Zo kunt u de duur instellen van de Maximale HuurtijdVerlaging (MHV) die u tussen boekingen acceptabel vindt. Daarnaast kunt u instellen hoeveel dagen tot de huurperiode u dit criterium wenst te hanteren met de parameter Bewakingstart (BWSTART). In de backend van uw account vindt u hierover meer uitleg inclusief voorbeelden bij de betreffende velden. Bij twijfel kunt u daarnaast altijd even contact met ons opnemen, waarna een medewerker u zal helpen bij het invullen van de waarden behorende tot uw wensen.

Terug naar inhoudsopgave

13. Kan ik feestdagen en/of andere dagen en uren in mijn agenda blokkeren?

Ja, u kunt zowel feestdagen als andere dagen naar keuze in uw agenda blokkeren. U krijgt de data van feestdagen automatisch aangeboden met de mogelijkheid om deze wel/niet te blokkeren. Het kunnen blokkeren van uren maakt het ook mogelijk om bijvoorbeeld standaard een lunchpauze vrij te houden in uw agenda. 

Voor meer informatie rondom alle beschikbare parameters voor u als Verhuurder, zie onze pagina Werking

Terug naar inhoudsopgave
Een moment geduld...
28
28
9
09
2020
16
16
7
07
29
29
9
09
2020